Jobbar på!

Nu är jag inne och gör en paus i mitt skapande i trädgården. För nu behövs designhjärnan kopplas på för grunden för mitt nya rum i trädgården börjar bli klar. Här är lite bilder!



Här går startskottet för arbetet i förmiddags!



Här har jag grävt ur och jämnat till lite och fått plattorna i stort sett på plats. Lite efterarbete med att fylla upp kvarstår ännu!



Håller på att fylla ut med grus i mellanrummet. först grävde jag ur,sen ner med svart plast för att hindra ogräs från att komma upp,och så på med grus. såsmåningom blir det så runt alla delarna men inte ännu!


Nu börjar det riktigt roliga! Jag har samlat ihop en del grejer som jag har tänkt att använda i skapandet av the garden in the garden! Stenblocken skall användas till att bygga olika nivåer och sedan ska växterna dit på något vis. Får återkomma med det! Nu kokar potatisen på spisen och till det blir det fisk och ishavssallad! Förresten så har sex av de tolv pelargonerna kommit i jord också! Det svåra nu blir att kunna tukta dom genom att nypa av toppen emellanåt och även blomknopparna för att de ska utvecklas till stora friska plantor. Jag tycker så synd om plantan när man måste göra så,men det är en måste om man inte bara vill ha några skrangliga stängler till plantor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0