Laddad med ny energi!

Tillbaka på min egen gata efter ett dygn i Västerås! Den här helgen heter energi! Jag har träffat och umgåtts med så många trevliga vänner så det är inte sant! Först i fredags här i Enköping,det skrev jag ju om tidigare. På eftermiddagen igår vinkade jag av Jenny och hennes tjejkompis när de gav sig av mot Stockholm å då tog jag hennes lägenhet i besittning. Hadr gjort upp med en gammal vän sen sjuttiotalet om att träffas, så vi satt och pratade minnen och annat innan vi gav oss av ut för en öl. Där träffade jag gott om bekant folk som vanligt. Sommaren  och värmen får ju många att titta ut från sina stugor och det är jag glad för. I morse skuttade jag upp tidigt och drog till kajens fik i hamnen. Satt där med en annan god vänoch fikade och solade. När jag sedan skulle gå till en affär för att handla lite så stötte jag på den största energikällan av alla,slog mej ner hos honom en stund och pratade. Det är så härligt med gott folk. Fick ett telefonsamtal där en annan vän erbjuder sig att hjälpa mej med Lillskodan inför besiktningen. Han bor på landet nån mil härifrån och det ska bli kul att åka över dit i veckan och se om problemen jag har kan bli lösta! Sen jag kom hem har jag hunnit äta en god och kryddigpotatisgratäng å nu blir det kaffe på studsmattan innan jag måste åka till jobbet. Har ett pass mellan 17 och 22. Härliga tider,strålande tider!

Midsommarblomstren är redan på gång och så även prästkragarna, i alla fall in the garden of delight!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0