Lugna lördag!

Hur har ni det där ute alla vänner? Bra hoppas jag,jag har ägnat de senaste timmarna åt att skriva på min jämförelse mellan de olika världsreligionernas syn på olika etiska frågor. Idag fastnade jag för abort frågan,där finns mycket att fundera ikring när man försöker förstå de olika synsätten. Det handlar ju inte i första hand om den egna synen även om den kommer in emellanåt,utan mer om att helt enkelt förstå andra människors syn på en sån här svår fråga,eller kanske inte andra människors syn utan en religions synsätt och tolkning som sedan de enskilda individerna tvingas leva efter i vissa fall. Den buddhistiska synen ser jag som mer human än den kristna,för även om vi lever i ett kristet land så är ju inte kyrkan överrens med vår abortlag. Nä jag ska stoppa nu,annars gör jag dubbla jobb! En liten tur till sängen för några timmars sömn,och sedan till jobbet kl sju i strålande morgonsol hoppas jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0