Sagan om ringen

Nyss för sådär en tio minuter sen ringde min mobiltelefon. Det var min vän från stora staden! Hon sa,min dotter har hittat din ring, vilken ring sa jag och tittade på fingrarna jag hade alla sex på mej! Din peace and love ring! Jag fattade ingenting,jag visste ju att hon var på sitt sommarställe där jag inte varit på två år. Ringen försvann nån gång i höstas så det stämde inte. Dessutom har hon hunnit byta permanentbostad också sen dess där jag vet att jag haft den på mej! Var hittade ni den? I en trädgårdshandske som min dotter skulle använda när hon pysslade i trädgården. Men hur? Jo på det förra bostället fick jag i höstas ta hand om hennes trötta pelargoner som skulle slängas. Då vet jag att jag lånade ett par trädgårdshandskar för att plocka rent växterna lite. Sen lade jag dom på altan. Sedan när vännen skulle flytta så packades tydligen handskarna ner och fraktades till sommarstället nån gång i vintras. Nu skulle dom användas och då dyker min ring upp i en av dom. Tänk att den legat kvar där inne i fingret på handsken hela tiden,inte trillat ut under varken ned eller uppackningen. Jag brukar ju alltid skaka såna handskar ifall nån spindel byggt b o där i! Vad glad jag blir! Den ringen har jag haft i många många år,köpte den i Gamla stan nån gång på tidigt nittiotal!
Jag fann ingen bild på en sån just nu men får visa ett på den äkta när jag får tillbaka den! Min vän har min ring i sin väska och jag har hennes pelargoner på min altan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0