En salig röra utav allting!

Vilken bra dag jag har idag! Tog ett extra pass på jobbet och körde mellan sju och tolv. Det började precis regna när jag slutade så jag cyklade hem och hämtade bilen och for iväg på en liten inköpsrunda. Jag måste ju hålla fruktkvoten så det blev en hel del nyttigheter såsom bananer äpplen och frysta bär bl a. Sedan svänge jag förbi växtriket och fångade upp några engelska pelargonplantor som såldes ut billigt! En helt underbar vinröd färg hade dom!! En planta med gräslök och en röd nejlika blev det också.Stannade på Brödet och fiskarna och köpte några snygga krukor till dom för en billig penning. Till sist en sväng in på Jysk där det finns coola solcellslampor. Det blev en rolig variant,men får se när det mörknar om den funkar som den ska,verkar lite tveksamt! Även en liten dischflaska,(ha ha vilken rolig felstavning,duschflaska skulle det vara) till växterna fick  följa med! Blä,vad det regnar ute,ikväll får nog alla småfrusna bloomor komma in i värmen och växthuset. Det är inte alls rart ute!


 Tung och rejäl kruka För en tjuga! Nejlikan var dubbelt så dyr typ!

My darling new english pelargon! Got two of them! Nice!

Gräslöken i sin tjugo kronors Brödet och fiskarna kruka!



Solcellslampan med fem trollsländor som lyser, eller det verkar som de tänker blinka lite huller om buller. Det kreativa med den här skapelsen är att jag kom på lattjo grej. Man kan ta bort sländorna och sätta dit något annat kul om man får lust, vad som helst i genomskinlig plast skulle ju funka! Rockar fett alltså! Nu står den därute i solen regnet och laddar sej! Jag ska prova och knäppa den när den lyser ikväll! Nu ska jag sätta mej med en kopp kaffe och gå igenom lite fakta så jag kan bli insulindelegerad i nästa vecka! Ytterligare en merit på listan. Den fantastiska kvinnan som lär upp mej har lovat att jag ska få sticka henne i fingret och ta ett blodsocker på henne så jag får lära mej även det! Kul!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0