Liv och död!

Nu sitter jag rätt stilla i min fåtölj och funderar! Över de riktigt stora livsfrågorna! Eller kanske snarare dödsfrågorna!Det låter riktigt tungt kanske och det är det ju också på ett vis. Det handlar om ett arbete i etik och livsfrågor kursen. Jag har haft förmånen att träffa några kvinnor som blivit över 100 år gamla och haft mycket klara hjärnor utifrån sin ålder. De dyker upp i mit huvud hela tiden dessa starka små damer. Jag är så  glad över att ha fått chansen att ikomma dem riktigt nära. Alla undarbara storys från deras liv. Här kan man snacka om att känna respekt. Det finns en alldeles särskild liten/stor kvinna som inte hann bli hundra,men hade varit med om mycket i sitt liv i alla fall som jag tänker på. Tänk om du visste att du hjälper mej nu i mitt pluggande,jag har användning av din livserfarenhet och ditt soulshine. Kan inte tacka dej nog! När just det här är skrivet så kommer en delfråga  som ska bli verkligt rolig att bita i! Här kan ni se deluppgiften:

4. Utgå från några av de stora världsreligionerna;

Kristendom, Judendom, Islam, Buddism eller Hinduism och redogör för ett antal etiska frågeställningar (ex synen på vård i livets slutskede, religionens syn på olika behandlingsformer, organdonation, organtransplantation etc.) Redogör för likheter och olikheter mellan olika religioners etiska regler.

























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0