Än så länge!

Jaha,vad gör jag idag då? Jo efter ett arbetspass mellan 7 och 14,så pratade jag en del med min far på telefon om hans situation. Det är nog riktigt tufft att höra av en läkare att de inte vill att man längre kör bil. I det här fallet beror det ju på grå starr. Visserligen skall han ju opereras så småningom,men det säger ju inget om ifall han kommer att kunna köra efteråt. Tänk vilken begränsning,att ha haft körkort hela sitt vuxna liv och så plötsligt höra att man inte duger i trafiken! Sen blev det i alla fall en tur till ICA Maxi för lite inköp av föda. Nyss har jag gjort en vitkålssallad med morot och tomat i. En egen vinägrette av olja ,ättika salladsdressingkrydda,svartpeppar och min nya favvo Chili/kakao. Till sist vickade jag i en burk tonfisk för proteinernas skull. En ny kurs i utbildningen är också på G. Det är geriatrik,alltså läran om åldrandets sjukdomar. Jaha och mer..... jo jag skulle tvätta en maskin medan jag pluggade,nu när jag kom ner och skulle hämta upp den rena doftande tvätten såg jag att tvättmedelsbubblan stod kvar på maskinen. Tok då! Jag kör nu ett 14 minuters snabbprogram för att få rent det hela,tänk om nån kunde uppfinna en tvättmaskin som fattade att jag hade glömt att lägga i tvättmedel! Ja det var en del om dagen hittils det!

Kommentarer
Postat av: Chevalena

Du får äran att fixa det åt mej! Men kom ihåg att jag endast använder flytande tvättmedel! Sen har jag fler liknande minnesproblem jag behöver hjälp med! Tack på förhand Micke!

2011-10-06 @ 20:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0