Mat och psykologi!

Vilken matlagningskväll det har varit här ikväll! Medan Eddie stekte lax och gjorde crisprolls i ugnen så Lade jag in en burk sill. Det blev en liten egen kryddning på den! Kokade upp en vanlig lag där jag hade i krydd,och vitpepparkorn som jag krossade. En purjolök,en röd lök en knippa dill och grovmalen chili varvades ned i lagen och sedan klippte jag den sköljda sillen i bitar och skickade i. Till laxen hade vi en underbar curry dressing. Laxen var bra kryddad med chili/kakaokrydda och currydressingen var superb till. När allt var klart uppätet och diskat så fixade jag till en typ pizzasallad med vitkål,purjo,morötter och gröna oliver. Till det en vinägrette med med både chili curry, svarpeppar och salladsdressing krydda av det italienska slaget. Den tar jag med mej till jobbet i morgon. Om jag kommer ihåg förstås!

Jag hade ju lite funderingar igår angående mina studier hur jag skulle göra med psykologi betyget. Jag har ju ett mycket bra betyg i psykologi sedan tidaigare. En femma faktisk enligt i gamla systemet. Men betyget är ju från en tvåårig utbildning ,det räcker gott till för att bli godkänt i den här utbildningen. Jag kan helt enkelt använda det och slippa läsa psykologikursen Eller,så läsar jag några delar av kursen och sedan validerar jag de uppgifterna tillsammans med det gamla betyget och får ett nytt giltigt betyg, som är godkänt att söka vidare på idag utan komplettering.Det tvååriga blir på så vis treårigt! Jag bestämde mej för att inte vara dum-lat utan ser till att skaffa mej det nya betyget. Så nu ligger fyra deluppgifter från kursen psykologi i datorn och väntar på mej! Kul att läsa det fantastiskt intressanta ämnet psykologi igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0