Undernäring

Oj oj,att be mej skriva ett arbete om malnutrition hos framför allt äldre,var som att öppna himlens alla portar vid det häftigaste av regnväder. Orden bara rannvar heller inte särskilt långt borta eftersom detta verkligen är ett ämne som intresserar mej! Malnutrition handlar om undernäring.Jag har skrivit om orsaker och symptom och hur jag som undersköterska skulle vilja jobba när det gäller den saken. Ideérna vill inte sluta spruta. Mellan varven när jag var tvungen att vila och få något för händer så har jag ägnat mej åt skovård,eller snarare stövelvård. Putsat och lagat och ställt in snyggt i skåpet så det ska hålla längre och vara roligt att ta fram ett fint och rent par när jag behöver. För den intresserade handlar del 6 i kursen geriatrik om ångest,förvirring och depression,det ämnet är väl inte särskilt nytt för mej heller,tack livet för alla erfarenheter som jag nu får nyta av. Vill också passa på att säga att jag aldrig hade kunnat ana HUR gott kaffe det blir i min Dolce Gusto. Nu är det inte mycket annat kaffe som duger.  Dessa underbara små kapslar är en gåva! För att inte tala on den underbara maskinen själv som jag fått av mina fantastiska barn! Köp en du ångrar dej inte!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0