Front!

På rasten idag på jobbet så passade jag på att åka hem och lasta av stenen från lilla lastbilen som min vän var här med. Han släpade också ut all gammal ved från mitt pannrum och tog med den hem till sin vedbod. Vi hann lagom ta en fika innan det var dags för mej att fara tillbaka till jobbet igen. Men å vad glad jag är för de fina stenarna,det kommer nog att räcka bra till det jag har tänkt att göra. Designen är inte helt klar,men ideérna har kommit långt. Jag tänker lägga mej tidigt för att kunna ställa klockan på ringning tidigt och köra igång med att flytta några blommor som jag bestämt inte ska få vara kvar där de står nu. Sedan ska jag passa på att bära ut ett gammalt bastuaggregat från källaren och åka och handla innan ett lastbilslass med fin sand landar här. Det kommer att bli mycket fysiskt jobb så det är bara att kavla upp armarna och köra! Åhh vad jag gillar framåtskridande!

Det är här förändringarna ska ske.Jag börjar på den vänstra sidan av trappen. Som läget är nu har jag grävt ur ett lager jord för att kunna lägga täckduk i botten och ca 10 cm sand på det och sedan de omtalade stenarna!En sak som inte stämmer på den här bilden från 2009 är att garagedörrarna nu är vita,och förresten en sak till,garageinfarten är bredare,den vänstra grindstolpen är flyttad så att det ska gå att köra in två bilar i bredd framför garaget. Ja å så har brevlådan ramlat ner och står på marken,får väl åtgärda det till vintern kanske!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0