Dagen i efterhand!

Å så har en ledig dag sprungit snabbt iväg! Men den har varit mycket bra och innehållsrik. Dätför har jag inte ens haft tid att kika in något här och skriva. I förmiddags gick startskottet för att fixa det kvarvarande arbetet i köket. Det har varit stillestånd ett bra tag men nu så har det redan hänt saker. Uppröjning,spackling och ett nytt eluttag. Så nu har kaffemaskinen Dolce Gusto fått en ny plats. Jättebra blev det!Självklart hade jag experthjälp med de grejerna så jag kunde fixa med nedpackning av kläder och annan röjning. Vid lunchtid blev det en fika på Drott,här i Enköping. Sedan tog jag bäste herrn i hampan och gick in på doc Morris apoteket,för jag vet en som skall sluta röka nu! Den gode mannen har nyss slutat snusa,ja det är bara några veckor sen,och det efter ett många många års missbruk av det läskiga snuset. Han är i alla fall en klok man med det rätta go'et. Nikotinplåster inköptes och nu återstår bara resten. Sedan var det dags för mej att dra mej mot Västerås. Köpte en svart snygg lampfot på Läkarmissionens loppis,jag har länge väntat på den med rätt stuk och nu fanns den. 60 kronor skulle den kosta,men jag fick ge alla mina mynt för den eftersom jag inte ville ha skärmen för en sån har jag redan som är helt rätt. Så det blev 44 kronor för foten till slut. Plockade upp Eddie och så for vi runt som vi brukar och avslutade med att plugga inför ett kommande prov för honom. På väg hem fick jag ett sms och blev bjuden på kaffe hos Anders på åttonde. Han har råkart avslöja att det finns ett gym i hans hus och det ska ju inte stå oanvänt tycker jag! Det blev alltså inget plugga för min egen del men jag har fått massor av positiv energi och bra saker händer! Nice,Nice Nice!

 
Detta är fiket Drott i Enköping,mittemot station!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0