Vilken bra start på dagen!

Vaknade ett par gånger under morgonen av telefonen ,men det är ju inte så ovanligt när man ligger och trynar på förmiddagarna,det blir så ibland för vanligt folk är ju vakna på dagarna! Vid elva gick jag i alla fall upp och insåg att det var ett underbart väder. Jag fixade en kopp cafe au lait och gjorde några mackor. Sen tog jag med mej rasket ut och satte mej i min "soligavårhörna" på baksidan.Det kändes precis som tidigt i våras när jag satt där varje morgon och väntade på sommaren. Hur skulle jag kunna leva utan en trädgård? Det har väl aldrig hänt i mitt liv att jag inte odlad och påtat någonstans. Den stora skillnaden i trädgården mot i våras är färgerna,den där spröda ljusgröna färgen som finns hos allt nyvaknat och ny uppväxt finns inte längre. Bladen är mörkt mörkt gröna nu istället. Lite gult och brunt börjar också smyga sej in hos de trötta växterna. Det är mycket vackert det också. Min duktiga fotovän har just skickat en sån vacker och fin bild till mej som jag nu får äran att göra en egen tolkning av. Jag ska bara flytta över den till den andra datorn där jag har mitt speciella fixarprogram! Det ska jag nog göra nu,för sen står det inte på förrän plikten kallar fram till sena kvällen! Vet ni.just nu ringde mobilen och jag fick ett glatt besked,så här! En snäll vän lånar en lastbil,levererar sten till min framsida och tar med sig all gammal ved från källaren tillbaka. Imorgon kommer lastbilen hit igen med ett lass sand till stenläggnningen och sedan lastar vi bilen full med bråte som ska till återbruket! Jag får såån energi av allt detta positiva som sker runt mej nu och jag höjer alla de goda människorsom finns runt mej på olika sätt till skyarna! Guldmedalj till er allihopa!


Ibland känns det nästan som min koja är ett slott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0