Från dagen

Innan jag for iväg ut tidigare idag så hann posten komma. Brevbäraren hade med sig avin från odla.se, den som gjorde att jag kunde hämta ut mina tre sorters pelargoner jag beställt. Det gjorde mig glad!


Den här sorten heter Blue Wonder.


Så här visar de på hemsidan att den ska kunna se ut om man pysslar om den väl!

När jag hämtat pelargonerna fick de följa med i bilen på några olika loppisar. Jag köpte en vas och två svarta minikrukor som jag ska ha smink i,ögonpennor och sånt.
Lunchen åts i bilen,en lite härlig picknick.
På eftermiddagen gick Jenny och jag runt på shoppingcentret på Erikslund i Västerås. Mycket snygga vårgrejer fanns att beskåda. En till loppis på väg hem och så en tur på Rusta.

Nu planterar jag pelargoner och stökar i köket. Det blev alltså nio plantor att få i jord.



Det här keramikhjärtat är från en annan loppisvända nu i våras. Det finns numera att beskåda i en rabatt i min trädgård eller rättare sagt så finns där två likadana! 10kr styck fick jag betala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0