Gissa vad


Länge har jag varit sugen på det där med att gjuta prydnadssaker i betong. När jag för en stund sen promenerade i drömparken och återigen för hundrade gången såg de fina betongdekorationerna på en bänk  tänkte jag att nu jädrans ska det bli av! Surfade runt på lite sidor och bloggar och nu är jag besatt av tanken! Just nu har jag allt på listan nedan som det sägs att jag behöver utom själva betongen! Den köper jag på Byggmax på fredag.



Innan du sätter igång behövs:
  • Hink att blanda betong i (kallas ”rulle” med byggterm)
  • Vatten
  • Finbetong (kostar cirka 55 kr för 25 kg).
  • Betongvisp som man fäster på en borrmaskin (om man gör mindre saker kan man blanda för hand med en liten spade).
  • Gummihandskar
  • Hönsnät för armering
  • Murslev eller spatel. Ska du blanda mycket, så kan du investera i en betongblandare som kostar några tusenlappar på en byggmarknad
  • Matolja, så betongen släpper lättare
  • Möbeltassar. Din gjutning får ibland hårda kanter eller sneda underlag och då är det bra att skydda eller jämna med möbeltassar

En länk för lite inspiration! http://susanneskreativasida.blogspot.se/2009/04/gjutning-i-betong.html



En annan bloggsida http://mostermiasfyndigheter.se/category/betong-1.html


Åh vad kul detta ska bli,jag är laddad! Nu är det lika bra jag tar ett block och skriver ner alla ideér som flödar! Ser fram mot en betongsommar!


Kommentarer
Postat av: Irene

Hallo kompis. Kolla tv4 på nätet Äntligen hemma, dom gör en jättemysig bänk i betong o trä. Ha det gott.

2012-04-25 @ 21:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0