Learning by doing



Varit och inhandlat en 20 kilos säck med finbetong på Coop bygg!


Sedan fixade jag ett arbetsbord och började släpa fram en massa material.



Sen behövde jag fundera på om jag skulle börja gjuta idag eller inte,så jag gick en sväng i trädgården och funderade!


Kollade läget hos hyacinterna,kanske lite sena i år men på god väg! Sen bestämde jag mej för att köra... började sleva hälla och röra i byttor och bunkar. Smorde in de formar jag skulle använda med matolja och nu är läget så här!



Nu är det bara att hålla tassarna borta i minst två dygn för att grejerna ska brinna på rätt sätt. I morgon bitti får jag akta dem för solen och sen komma ihåg att vattna betongen för att den ska bli hållbar. En spännande erfarenhet är detta och jag har redan börjat känna på vad som är svårt med det lite mer egna och fria skapandet,som det som är på G i den runda burken. det är ju ingen match att hälla nåt i en färdig form. håller på och grunnar på hur jag skulle kunna få till coola marschallhållare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0