Trädgårdsdax

Först nu tar jag mej en paus och går in från trädgården,under dagen har det såklart blivit flera kaffepauser men annars har jag kört på för fullt.


Det kan gå riktigt fort att stöka till på baksidan bara man vill! Här planterar jag frön i krukor som får stå och gro ute,och några pelargoner får ny jord. Jag har blivit riktigt noga med att använda rätt jord till rätt sak. Här finns nu både såjord,planteringsjord och pelargonjord. Synd bara att skottkärran är tom på luft i hjulet som vanligt efter vintern. Det måste åtgärdas. Medan jag håller på med allt detta som syns på bilden så räfsar jag och stökar ute i trädgården på samma gång!



Ett bord fick komma upp från källaren, på det har jag lagt plast och förberett för att börja måla krukorna blanksvarta med lackfärg. När första varvet är målat ser allt bara kladdigt ut,men i morgon kommer förhoppningsvis andra varvet på och då kan jag visa resultatet.



Här inne i lilla växthuset är det varmt och gott,det får stå öppet en stund nu så lite luft kommer in!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0