Augustitorsdag

Sovmorgon i morse! Vaknade ändå i ganska bra tid. Det ihållande regnet från igår hade gett upp och blommorna i krukorna på gården var dyngblöta. Tog ett varv och pysslade lite med dem. Satt ochkså upp en gardinstång vid utgången till altanen så det inte blåser in så mycket boss och skräp på mattan därute nu i höst.Var till Västerås en sväng och sen på eftermiddan har jag jobbat med plattläggningen som en galning. det tar sej i alla fall.
Många omplock och ändringar av pusslandet har det blivit. En trevlig dam som gick förbi på prommenad sa så här : Hur går det får du ihop pusslet? Hon hade nog följt arbetets gång när hon gått förbi på dagarna.Det känns som de plattor som syns på bilden nu ska ligga där de ligger i fortsättningen. Utom de små nya som syns lite nedanför trappen. Vartefter jag tar bort en av de större för att använda i pusslet lägger jag dit av de nya för att det ska finnas nåt att gå på. Men så småningom lägger jag dit dem ordentligt med ny sand under. Det gamla var ganska snett. De nya plattorna ser lite bruna ut men när de torkat upp efter allt regnande så blir de ljusa igen. Kan bli snyggt när det blir klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0