Bilder ger minnena fart!

Det här med bilder och vad de gör med ens minnen! Här på bloggen lägger jag upp massor med bilder som jag tar i mitt vardagsliv. De kanske inte är så betydelsefulla för andra, men när jag ser dem så minns jag mer av tillfället runt ikring än vad jag skulle gjort om de inte fanns att beskåda. Visst kan man ha dem bara på sin egen hårddisk om syftet bara är att minnas mer av just det tillfället. Så är det ju. Men nu väljer jag båda alternativen för att jag vill det. Jag spar på en lagringsplats på nätet,på min hårddisk,på en extern hårddisk och så här på bloggen! Snacka om att säkerhetskopiera! Då ska jag väl i alla fall kunna bevara mina fina minnen långt fram i tiden!
Det jag kommer att minnas med hjälp av den här bilden är bla vilka vi var som satt på bryggan vid Skantzen i Hallstahammar och käkade melon en vanlig torsdag i augusti 2012. Och allt det andra vi företog oss på denna utflykt.
Dessa kanelbullar kommer inte att glömmas! Strömsholm likaså ihågkommet!
Å så Svea som kom tillbaka till familjen igen! Jag lovar att hon kände igen sin "mormor". Dagen till ära fick hon en rå potatis av mej att busa med. Det är Svea det!
Just det ja! Jenny hade tappat ljuddämparen på sin tjejcab och åkte till far sin för att få hjälp. Gänget passade på att äta och umgås samtidigt!
Martin ( som syns bakom hytten) och Uffe diskuterart denna skapelse medan Jenny lånar Eddies keps för att få rätta looken som driver! Undrar egentligen hur många såna här bilder på människor som "provkör" trucken det finns!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0