En stenbra dag

Såå där ja,nu ska det äntligen bli allmänt känt vad jag pysslat med idag. Vaknade upp till en ledig dag,ledig vad det gäller jobbet där jag får lön i alla fall! Efter en kopp kaffe gav jag mej av för att återigen lasta släpvagnen som lånats av far full med grus. På samma lass åkte det med några 50x50 cm stenplattor. Tror det var sex stycken.Lite fika i solskenet och sen staratde chauffören ekipaget som tog oss till Enköping. Här kastades gruset av i flygande fart och sedan gick färden mot Byggmax där jag handlade 150 st stenar.
Naturgrå, 210x140x40mm
2,64 kr styck var priset. Nu had Byggamx precis bytt leverantör av denna deras billigaste sten,så den jag köpte var lite annorlunda på ytan och hade en fasad kant upptill. Snyggare tyckte jag och valde den. Det fanns även kvar av denna på bilden men jag är nöjd. Hem och lassa av igen och sen till Surahammar och lämna tillbaka släpvagnen hos far. De två gentlemen som hjälpte mig var väl värda lite mat,så jag bjöd dem och mig själv på pizza i Sura. Sedan tillbaka och hämta min egen bil och lasta den full med ytterligare lite roligheter till trädgården.
På väg hem stannade jag till i Västerås hos min goda väninna och där blev det prat och kaffe tillsdess att jag gav mej av hemåt i regnet och trött i ryggen hamnade här!
Nu med så mycket nytt material till plattläggningen så kan jag nog plocka om lite och få det ännu bättre än vad jag kunnat drömma om. Därför vill jag säga,var rädd om dina vänner och var en god människa så ska du se att livet blir bra mycket bättre.
Titta vad mysigt Mimmi har då,just nu är hon i Turkiet och njuter av värme och annat. Det är henne väl unt!
Å här är storasyster som nyligen tappat avgasröret på bilen sin!
Lillebror Eddie undanber sig att vara med på bild just idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0