Det är för kallt helt enkelt!

Inte vill jag ner i källarn och hämta julgrejerna,det är för kallt,inte vill jag gå ut i garaget och hämta in grejer jag behöver som finns där,det är också för kallt. Överallt är det för kallt! Det är inget kul när världen blir så här  liten och jag inte kan göra allt jag vill. Nu blir flera grejer jag skulle gjuta försenade för den här förbaskade kylan som ingen vill ha!  Tur man kan tända massa ljus och trots allt ha det varmt och ombonat. Det finns ju faktiskt massa måsten jag borde greppa härinne, bl a limma fast en klack på en stövel som bara legat och väntat på en droppe superlim för att bli hel igen. Sånt småfix jag tänkt att göra när jag får tid,och nu har jag ju faktiskt tid! Beställde även hem två nya gjutformar från Kina igår,bara vanliga kvadrater i två storlekar. De är i första hand tänkta till att bli plattor i min stenläggning på framsidan. Nu när jag hittat ett sätt att gjuta in bokstäver kan det ju bli hur kul som helst! Förresten såg jag att det finns ett paket med smink att hämta på posten som kommit från Shanghai. Men som jag sa tidigare,det är för kallt för att vilja gå ut! Det får ligga till en vacker dag!
 
Åh vad ni är saknade all mina fin trädgårdsblommor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0