Vinglas ska det bli!

Efter en liten stänkare blänkare på fejjan så tog försäljningen av dessa fart. De blev ju riktigt ordentligt söta! Kul!
Här är en ljuslykta som är gjord av ett udda lampglas som jag bara ställt ned i ett hål i en färdigjuten betongljusbricka. glaset står alltså löst i betongen. Sättar man fast det så blir det svårt att få i och ur ljusen.Det är ju hål i botten såklart på glaset eftersom det suttit gängat mot en lamphållare. Dessa udda glas kan man hitta mycket billigt på loppisar. De brukar ju vara vackert formade också som den här. En tia har jag gett för glaset.
När vi pratade runt på fejjan om mina betongrejjer så kom min förtjusande bror med frågan om jag kunde göra vinglas. En underbar ide tyckte jag och sen har jag funderat på hur hela dagen. Då jag googlade på vinglas + betong dök plötsligt dessa upp! De säljs av former.nu på nätet. Så nu ska jag bara utveckla det hela lite och sen göra några som är ännu coolare. Fasiken vad häftogt det kan bli! Försöksglasen skall inköpas på loppis så fort som bara möjligt och sen hitta något att gjuta foten i!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0