I hemmets lugna vrå!

Hej hej i stugorna! Visst är det bistert ute, i alla fall här! Det blåser och snöar och allt möjligt! Jag har bunkrat upp med sånt jag anser mej behöva för en skön hemmakväll,för jag har ingen lust att bege mej ut ikväll! Det blir problem nog att orka ner för trappen till tvättmaskinen och hänga upp tvätten. Lite av min slöhet beror nog på att jag jobbat hela dagen och sen spenderat en timme på gymmet direkt efteråt. Nu skall jag strax ersätta lite av den energi jag förbrukade där genom att äta något nyttig och gott. Ägg och räkor finnes här hemma! Två sorters skaldjur som jag vet att någon skulle skämtat om den dieten! Det finns något gott att dricka till dessutom så det ska nog bli bra! Räkor heter förresten Caridea på latin och ägg heter ovum. Caridea Ovum,det låter mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0