Lite om hur det gått!

Bilen startade och uppförde sig alldeles förträffligt under hela resan. Tror det där tricket med motorvärmaren är bra för lillskodan! Sen batteriet blev uppladat tidigare i höstas så har den faktiskt startat klockrent hela vintern. Här i huset luktar det vitlök värre än i Italien just nu. Det ska bli "friterad" potatis i Acti fryen. Typ åtta skivade potatisar snurrar runt därinne i värmen tillsammans med en matsked olja och grillkrydda. Principen av hur det funkar gör att potatisen blir knaprig och fin med så lite olja. Kanske jag kommer mej för att visa en bild sen.

På hemvägen från Västerås satte jag min masterplan i verket. I stort sett varje dag på jobbet så åker jag en väg som går strax utanför Enköping. I skymningen ser värmeverkets alla ljus så fina ut så jag har länge velat ta en bild på det . Men då har jag ju aldrig bra kameran med mig. Nu åkte jag omvägen förbi hemma för att komma dit och fota i kylan när jag varit i Västerås. Tänkte nu ladda in bilderna så får vi se om det är nåt att visa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0