Rörmokare

Äntligen blev jag av med en grej som länge stört mej vid tvättstället. Det har suttit en duschslang påkopplad på min vattenkran liksom i ett extra uttag på kranens sida.slangen har liksom legat på en del av tvättstället och sedan suttit fact i en hållare under tvättstället. så som det ibland kan se ut hos folk med diskamaskin som blivit efterinkopplad. Förmodligen gjort av förre husägaren för att sköta den sk nedre hygienen. Själv ville jag få bort slangen redan när vi flyttade hit,men min dåvarande sa att vi måste bara köpa en täckbricka till hålet å sen är det klart. Det blev aldrig nån bricka köpt. Nu när jag tittade i en skrotlåda i källaren hittade jag en sån bricka. Rätt storlek också. Efter tre år var det bara att skruva bort slangen vid fästet och sätta dit brickan och vips fick jag massa extra pltas på tvättstället där förut den fula salngen låg. Usch vad det är lätt att bli hemmablind!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0