Lätt nostalgisk!

Å så byter jag ämne för nu behöver jag vila från näringsläran en stund. Häromdagen började mina tankar surra om att snart är det dags för trädgården att vakna igen. Förra året var jag tidig på att beställa frön och växter från odla.nu men i år har jag inte haft så bråttom. Tror den förra besvärliga vintern gjorde att jag behövde pyssla mer och tidigare med ett av mina favvo intressen. Nu har jag surfat runt och kollat lite fröer och tips ute på nätet. Solrosor  och Zinnia ,det kommer jag att köpa i vilket fall som helst. ska i år välja en låg solros igen, de höga ränner ju iväg så man blir rädd och så blir de luriga att fota då. Kanske den här kan vara nåt?
popup                popup

Vad sägs om Zinnian Sunbow purple? Kan bli nåt för en fotogalen blomsterodlare!


En bild från april förra året,den här rabatten skall röjas ur från gamla växter och omorganiseras . När den blev till efter flytten hit så tog jag vad jag hade och stoppade ner.  Nu har jag fått mer ordning och ska organisera om lite!



Krasse i kruka blir det i år igen! Så tacksamt!



Å nej,jag glömde de här snuskpuddingarna,inga mördare bara vanliga vinbergssnäckor men inga välkomna gäster i min trädgård,de är så dryga fast vissa kallar dem delikatesser,nä fy hundan!



Sommarminne,här skall planteringen iordningställas,åh vad det var mysigt!



Ha,kolla det var här jag startade förra sommarens projekt. Nu finns där inte ett spår av gropen. Bara snygga plattor att gå barfota på. Ja det lönar sej att ligga i,snacka om att jag har slitit med detta!



Bland det sista av förra sommarens större projekt,åh vad ljust och skönt det blev när det risiga trädet kom bort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0