Anlägger igen...

Här är det efterlängtade materialet till fyllning på plats. Vi transporterade hit det på förmiddagen efter att ha lastat kärran så full det gick för hand. Bussigt va,både material och hjälp med transport gratis! Dessutom har jag fått mer plattor att använda till mosaiken som det kommer att bli här. Som tack för hjälpen bjöd jag chauffören på lunch på Pizza hut i Västerås. Det här gruset kallas för "noll arton". Det betyder att sanden och stenarna är från 0 till 18 mm i grovlek. Vanligtvis användes det som fyllning innan man asfalterar vägar. Det kommer att funka utmärkt till det här. Både det och plattorna finns det mer av så kanske lyckas jag ro iland detta projekt så småningom.
Här har jag börjat fundera ut en början till hur det hela ska se ut. Plattorna är bara lagda på prov,fyllningen skall ju dit först, men eftersom plattor och stenar är av olika form och storlek så måste jag få en grund att utgå ifrån.
Jag kommer att få en smal rimpa till en plantering längst fram mot staketet, funderar fortfarande på om staketet ska vara kvar eller inte. Blir det kvar kommer jag helt klart att måla om det. Av erfarenhet vet jag att alla tankar och funderingar får ett svar under resans gång,så det är ingen idé att fundera för mycket eller oroa sig! Just do it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0