Ljusbricka och ängel i betong!

Nu är betongängeln torr. Det jag ska göra nu är att klura ut hur jag ska få den att stå av sej själv då den inte är rak i nederkanten. Någon form av platta som den gjuts fast i kanske!
Vad nöjd jag är nu när jag hittat gjutformer som funkar för värmeljusen så att det blir rätt och lätt. Innan var det svårt att få hålet tillräckligt jämt och rakt för att ljuset inte skulle stå snett och rinna när det brann. Är man bara envis och funderar så går det. Det känns som att dessa stora ljusbrickor redan blivit en succé. Fler står på tork i gjuteriet! Dags att kolla in förrådet med mosaik också. Tror kanske jag har fler av dessa bruna i nån gömma i källaren. Det vara nära för ett tag sen att de åkte på återbruket,men den här gången sparde jag rätt grejer! Det vore snyggt med lite spegelbitar nergjutet i betomgen också när jag tänker efter. Det är ju inte så svårt att fixa. Har nog nån gammal spegel att krascha nånstans också, nån sju års olycka är det ingen idé att tro på så det är bara att köra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0