Betongkatt!

Vaknade med ett huvud fullt av planer för en ledig dag,men regnet satte stopp för det mesta. Man vill liksom inte ta sej i kragen och komma igång utan det är skönare att bara softa runt hemma och småpyssla. Jag passade på att sätta mej i kö till telefonbanken för att ändra förutsättningarna för mitt bankkort så jag lätt kan beställa från utlandet via nätet. Tänkte visa lite bilder på mina planer senare.

Har varit ute i betongverkstan och gjutit lite. Jag har ett litet dilemma med några former som har fula stämplar på insidan så de syns på den färdiga grejen. Betong har ju förmågan att krypa in i minsta skrymsle så t om tejpen som jag satte ovanpå texten syns i gjutningen.



Eftersom det ändå inte går att dölja texten utan att det blir något märke så får jag ändra taktik och utnyttja det hela istället. Jag får hitta på ett snyggt mönster och lägga ner i gjutformen så kissekatten får en ingjuten dekoration som ser bra ut på kroppen istället.
Den här formen och dessutom en hund finns att köpa på Lekia om någon är intresserad. Katten har dessutom ett annat problem som jag måste lösa. Den kan inte stå för egen maskin utan behöver ett stöd. Bästa sättet är nog att gjuta fast den i en platta som man sen även kan dekorera.

Ja detta är en bra dag för att klura ut massa lösningar och jobba på ny betong ideér.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0