Det där ljudet när man får punka....



Ev vanlig väg i Sverige i sommartid. Närmare bestämt strax utanför Kungsör från Köpingshållet.



Här vrider jag på huvudet åt vänster å då ser det ut så här därifrån jag sitter och väntar. Ganska snyggt det med!



Här är anledningen till att jag sitter efter vägkanten och väntar. Det blev punka på vänster framhjul medan jag var på väg till Kungsör för att få bilen fixad till ombesiktningen. Bl a fick jag påpekande på att däcken var dåliga och att det fanns torrsprickor i dem och det hade besikningsmannen alldeles rätt i. När jag om någon dag hämtar Skodan igen så har den en bytt bromsledning,en ny spindelled och fyra bra sommardäck! Tur att jag hade reservdäck med mej när detta hände. Dock fanns ingen domkraft. Men jag ringde bara vännen Robban så kom han med en så vi kunde byta däcket och jag kunde ta mej vidare till stället där bilen ska fixas. Skjuts hem till Enköping och en god pizza på vägen hem och så kom kvällen! Nu är jag fint trött för en arbetsdag har jag ju faktiskt också hunnit med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0