Nya ideér testas!



Dekorerat några fler hjärtan idag bl a det här som fick rosa pärlor. Lite lagom soft!



Här har jag fäst fast två tulpaner på varsitt grillspett. Funkar kalas! Nu vidare med testet att gjuta fast blommorna i en vas, Provar med en först!



Bild från det innersta rummet i betongfabriken,det allra heligaste. Nu står den där på tork,och fungerar det här bra så blir det en större vas med tre tulpaner på olika höjder nästa gång. Väntar ivrigt på att få ta loss den!



Här testar jag att gjuta fast grillspetten i blomman genom att böja dem i själva "kroken" man håller i när man grillar. Det verkar funka bra!



Här är en annan variant av blomstjälk. En sån där gäng grej vad det nu heter. Den är lite tyngre men jag håller på och löser hur jag ska fästa den mot blomman. Har ju gjutit fast ståltråd  på baksidan av blommorna men den var lite för grov den jag använde först så det var svårt att hantera den. Nu använder jag en tunnare så då går det nog bättre. Kommer att bli finfina blombuketter av det här till slut,det känner jag på mej i min betonghjärna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0