Tjuvaktig skata







Kolla vad den jäkla skatan har gjort! Nu menar jag en riktig ska,en fågel alltså! När jag hade gjutit färdigt i måndagskväll ställde jag sakerna på tork på stenplattorna nedanför altantrappen. Det här skulle bli en hållare för ett värmeljus. När jag hällt i betongen sänkte jag ner en tom värmeljushållare. För att hålla den på plats lade jag i småsten i hållaren,den var nersänkt i betong så den knappt syntes!

Innan jag gick och la mej på kvällen tittade jag till grejerna som stod på tork. Allt lugnt! På morgonen nästa dag såg det som skulle bli hållaren ut så här och värmeljuset var borta ur den! Jag blev helt förvirrad ovh fattade ingenting. På lunchen var jag hem och tittade på de andra grejerna som var orörda,då hoppade en skata därifrån,men den hade hunnit plocka ur två ljus till, men då hade den fått kämpa mer för betongen var hårdare på de grejerna. Den här blev ju helt förstörd och sne eftersom skatan förmodligen flyttat på den medan den höll på och då blev allt snett! Nu får jag se till att ha grejerna på tork på ett säkrare ställe i fortsättningen.



När den här väl har fått torka och jag fått snygga till den lite så blir den nog bra i alla fall!



Plockade nyss bort ytterkrukan på den här blivande betongkrukan. Den ska få torka ytterligare innan jag ger mej på att ta bort den inre formen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0