Bokstäver i betong

Ha ha vad kul,jag har i alla fall hittat ett sätt att gjuta in bokstäver på.När det här har torkat ordentligt om några dagar ska jag visa den igen. Jag har använt lösa skumbokstäver för ban som jag köpt på ÖB för en tjuga typ. De lossnade jättelätt. Det enda jag gjorde var att jag smorde dem med matolja innan jag lade ner dem på betongen. I en förpackning fanns flera bokstäver av samma också,men de här kan återanvändas många gånger. Vad kul! Detta ska jag experimentera mer med!
Här är en fjäril gjuten i en silikonform för bakning. Den blev riktigt fin. Den nya som ligger i formen nu har fått ett upphäng på baksidan så man kan ha den på väggen om så önskas.
Här är ett hjärta som också har gjutits i en silikonform för bakning. Den har jag beställt från Kina.
Här sitter en sjöjungfru på tork i en hjärtform. Efteråt kom jag på att jag skulle ha gjutit ett  runt hål som det kunde vara vatten i så hade det blivit ett fågelbad. Det får bli en sån också! Ideérna flödar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0