Länge leve betongen!

Tillslut så släppte betongängeln från formen. Just den här är riktigt strulig att få loss men man har sina knep för att inte formen skall gå sönder.
Sedan skall den bara gjutas fast i en platta så den kan stå och så är den klar! Värmeljuset på fotot ska visa en ungefärlig storlek på ängeln. Måtten är 23x20 cm.
Tänk att jag blev så betong galen! Under flera år har jag ju varit sugen på att prova detta men 2012 blev året då det plötsligt hände.Å så kul jag har haft med det här och många har varit engagerade och hjälpt till med ideér och förslag. Det här kommer jag att fortsätta med kan jag lova!
Den här hade aldrig funnits om inte Micke från kommit med ett behov! Det där med att gjuta gast blommorna var ett roligt trick spom gav mersmak. Nallen är däremot flyttbar,så både nalle och platta kan användas var för sej om man vill!
Helt och hållet Eddies förtjänst att det blev en bil. Han tog med med till Lekia för att söka efter en form! Den är så söt! Det här exemplaret har inte kommit ur sista steget av gjutningen än. Man får ta det i flera steg ibland. Om man vill kan man ställa ett ljus framför bilen och ha den inne. Annars kan man ju dekorera med den i trädgården!
Åh Gabriela,tack för att du ville ha en sån här och beskrev den för mej. Den har verkligen blivit en hit!
Inga ska också få ett tack som köpte så fina former i Ullared,och Jonas som fått släpa cementsäckar från Coop. Ja å så alla som köpt mina alster er vill jag tacka extra mycket! nu tillbaka till kösbordet för att dekorera lite mera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0