SDHC

Trodde att ett gammalt SD minneskort jag hade från en avlagd kamera skulle passa i Sonyn. Så var det inte ! Eftersom man kan filma i full HD med den så behöver den ett både större men framförallt snabbare minneskort. Dessa heter SDHC. I Konican användes Compact flash å såna har jag hur många som helst av. Det hela får lösa sej genom att jag köper ett SDHC imorgon då.Det blir alltså inga provbilder att njuta av ikväll men har jag väntat en hel sommar på detta så kan jag vänta till imorgon. Batteriet är i alla fall laddat och klart och jag har hunnit kolla in massa finesser och funktioner. Jag blir mer och mer nöjd!
http://blogg.tkj.se/sd-sdhc-sdxc/ Den här länken går till bra info om minneskort!
 
Sånt här experimenterande hemma vid köksbordet skall det bli mer av nu igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0