Vackert höstväder!

Tröttheten från igår var som bortblåst i morse när jag vaknade. Förmodligen för att jag vaknade till en ledig dag som jag visste skulle innehålla massa trevliga moment. En fika i sängen och sedan hårtvätt och annan uppsnyggning av mej själv. Sedan mot Västerås efter att på vägen plockat upp en lite plastskruv tillhörande BMW:n som jag sålde häromdagen. Den lilla skitskruven kostar 90 spänn att köpa så jag hade lovat att leverera den till den nya ägaren. Detta gjorde jag i Köping. Lunchen intog jag på Lidls parkering i samma stad. Drickyoghurt och ett äpple. Tillbaka till Västerås. Eddie och jag drog till elgiganten. Där blev det spännande. jag hade tagit med mej ett objektiv som jag vill se om det skulle passa på Sonys kameror. Å det passade! Kalas! Då kunde jag köpa en sån och det gjorde jag!
6 990 var priset i butiken!
En kalasbra kamera! Den är ju släkt med min gamla konica så den känns igen i funktionerna och designen. Om min gamla var bra, som jag tyckte i alla fall. Så är den här 6 år nyare och utvecklingen av dessa kameror har inte precis gått bakåt. Nu ligger batteriet på laddning och jag är superivrig att få slänga av första bilden!
Jag får väl lov att nämna att jag köpte mej en ny microvågsugn på samma gång. Den gamla skickade ut blixtar som inte kändes okej! En tur till Dollarstore hann vi också med innan det var dags för hemfärd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0