Värmepumpen!

Från tågresan igår. Här väntade vi på tåget i Enköping för att fara till Stockholm förväntansfulla och glada.
I morse vaknade jag ganska tidigt och började förbereda för installation av värmepumpen. Här börjar vi med att riva det lilla taket som satt ivägen ovanför dörren!
Ett hål har borrats genom väggen för att dra slangar och el . Sedan skall innerdelen monteras ovanför dörren.
Här monteras och kopplas ute delen. Nu ska jobbet bara slutföras genom att pumpen skall vaccumsugas och provtryckas. Underbart. Detta arbete får även en del bra följder som jag återkommer om. Vilken tur att Robban kunde tipsa mej om detta. Det är han som förmedlat kontakten så jag kunde få den här hjälpen! Annars var det skönt att komma in i värmen efter att ha varit ute så många timmar i regnet. Ikväll går jag inte ut något mer om jag inte blir tvingad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0