Ny öppnat

Hittade dessa solcellslampor för tio kr st på de nyöppnade Rusta vi begåvats med här i Enköping. Premiär idag alltså! Mycket folk och en del roliga kampanjgrejer i fina lokaler. Återvänder nog snarast och köper fler lampor för det låga priset.
 
Nu håller jag på med att försöka tillverka lite roliga lampskärmar. I första steget gäller det att få till en bra grundform som jag sedan tänkt bygga vidare på. Här dränker jag virkade dukar i tapetklister och formar dem på en ballong.
 
Chabby chic ska det bli.När jag nästan format klart den första duken på ballongen och höll på med att dra ut den i kanterna så passade den såklart på att smälla Poff ba! Försiktighet är det som gäller. Nu står två ballonger på tork och jag ska inte peta på dem förrän tidigast imorgon.
Det är ju så fiffigt att när väl limmet torkat och ballongen har punkterats så kan jag ju klippa i duken också utan att den repar upp sej. Återkommer med mer bilder. För får jag till det med dessa smålampor så ska jag sedan köpa jätteballonger att jobba på! Då kan det bli taklampor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0