The garden of delight

För flera månader sen sökte jag några dagars semester, jag var egentligen tvungen att göra det eftersom jag hade för mycket semester sparad sen förut. Satte mej då ner och tittade på mitt schema och upptäckte att i maj fanns en vecka där jag bara behövde ta tre dagar ledigt för att bli ledig sju. Det tyckte jag verkade bra och så tänkte jag då, att där i maj kan det ju vara fint och då passar det att vara i trädgården mm. Det som sen skulle komma att hända att jag skulle sälja hus och ha visning just på söndagen den veckan hade jag ju ingen aning om då. Nu faller det sej så lämpligt att jag utan att behöva krångla på jobbet kan vara ledig och ha tid att städa och ställa iordning allt jag inte hunni tinnan just så det blir perfekt både inne och ute till visningsdagarna. Underbar tillfällighet! Eller kan det vara magi som Marie skulle ha sagt? Fick i alla fall så tråkigt när jag äntligen slog mej ner en stund tidigare att jag gick ut och krattade löv i skymningen. Det var riktigt mysigt! Min fina trädgård,jag kommer att sakna dej!
Detta är vår 2009. Idag kan ingen ana att det är samma trädgård,det är säkert! Gustav lånade en traktor på jobbet och sen var det plöjning som gällde! Det var riktigt roligt. Min far var med och han ägnade sig åt att plocka ner växthuset bl a.
 
Den här bilden är tagen några år senare. Platsen är till höger om växthuset. Numera är ju även komposten i högra hörnet (av den andra bilden) borta. Zinnia och pelargoner underbart!
 
Även den här bilden är några år gammal,tänk vad jag jobbat och njutit i denna trädgård. Det gör mej lugn och lycklig att äga en alldeles egen trädgård! Det ska jag  göra igen även om det inte blir direkt efter husförsäljningen.
2012 var sommaren då betongen slog till på allvar i mitt liv. Den här kissen har ett nybörjarfel som syns väl. Jag har skakat formen alldeles för dåligt när jag hällt i betongen,därav alla luftbubblor.
Ja trädgårdsnostalgi det kan hålla på hur länge som helst! Återkommer säkerligen till detta ämne!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0