Bästa LCHF pajen.

 

Jag måste helt enkelt utbrista i ett jubel! Å det över den goda pajen som jag nyss ätit! Gjorde pajdegen enligt receptet nedan. Den blev hur fin som helst att jobba med då den vilat ikylen.Till fyllningen stekte jag en grovt hackad lök,en purjolök även den hackad så klart! Två färska tomater i bitar, ett litet broccolihuvud som jag bara bröt i bitar och så två laxbitar, såna bitar som brukar hänga ihop fyra stycken i en fryst förpackning. Kryddade med stark gul curry ,koriander,chili och grovmalen svartpeppar Förresten när jag säger steker så gör jag det mycket försiktigt,inga hårdstekta grejer med brist på alla näringsämnen som finns i ingredienserna från början. Nej bra med tuggmotstånd ska det vara!.Ner i det förgräddade pajskalet med alltihop och så på med riven ost och tillbaka in i ugnen. Nu är bara halva pajen kvar,jag kommer att få lov att blunda när jag går ut i köket annars kommer jag att hitta på en ursäkt att få äta upp den!

Ingredienser

  • 3 dl mandelmjöl
  • 1 msk fiberhusk
  • 50 g margarin
  • 1 ägg

Instruktioner

  1. Värm upp ugnen till 200 grader.
  2. Blanda mandelmjölet, fiberhusk och saltet i en bunke.
  3. Lägg ner tärningar av smöret och det knäckta ägget i bunken.
  4. Blanda ingredienserna med en elvisp tills degen har blivit slät.
  5. Bred ut degen i pajform och täck över med en plastfilm.
  6. Ställ in formen med degen i ett kylskåp i 30 minuter.
  7. Ta bort plasten från formen och ställ in i ugnen för att förgrädda pajdegen i 5 minuter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0