Flex!

Idag kunde jag passa på att ta ut lite flextid som jag tjänat ihop på jobbet. Så vid halv två cyklade jag hem genom snöstaden Enköping. En glad syn mötte mej när jag svängde in på min gata, kommunen hade fixat snöröjningen. Igår skrev jag nämligen på kommunens hemsida att  de skulle ringa upp mej just angående detta. Entreprenören som sköter snöröjningen här på området i år tyckte väl att eftersom jag bor sist på gatan så kan man lägga upp all snö utanför mitt hus och så strunta i att ploga den lilla delen mellan huset och alla snöhögarna. Jag kände mej riktigt översnöad och insnöad eller vad man ska säga! De ringde mej i alla fall två gånger och kollade hur jag såg på saken och så var allt åtgärdat under dagen. Snöhögarna helt borta och plogat så perfekt så det såg ut som en autostrada gick fram utanför huset. De var så trevliga de som tog emot klagomålen och hjälpte mej så  nu har jag skrivit ett inlägg och tackat dom för det! Tror det har att göra med den sköna småstadsmentaliteten vi har här i lilla Enköping. Kan bestämt säga att jag vet att det inte alls ser ut så i t ex Stockholm den stora staden! Nu ska jag gå till köksregionerna och testa ett recept på en LCHF paj deg med mandelmjöl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0