Majsplättar till middag!

Lite mat efter dagens arbetspass sitter bra! Jag har testat att göra majsplättar. Lätt som en plätt,ha ha! En finhackad aubergine får dra 10 min i lite salt. Blanda i 2,5 dl majskorn 2 dl majsmjöl, 1,5 tsk bakpulver 2 ägg och rör om. Jag hällde i rätt mycket indisk curry och chilipeppar och så stekte jag smeten i olja!
Titta vad fina de ser ut! Smakar bra gör de också! Jag hällde över lite pizzakrydda och åt dem som de var. Fem st blev de. Nästa gång ska jag göra dem mindre tjocka så de blir mer som smörgåsar.En tanke är att hacka i oliver,rödlök eller nåt annat gott. soltorkade tomater kanske?
Nu ska jag skapa i porslinsverkstan så jag ber att få återkomma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0