Va fan!

Tidigare idag ringde mäklaren mej med besked om att jag var den enda budgivaren på lägenheten. De snälla säljarna skulle ordna ett snabbt inflytt bara jag betalade 25 000 till. Den första fråga jag ställde till mäklaren på visningen var: när är det tillträde på lägenheten. Svaret blev att säljarna är flexibla. Jag undrade då hur flexibla. Svaret blev, mycket flexibla! Idag hette det att om de inte fick 25 000 extra kunde det bli fråga om 1: a september. Jag bjuder inte över mej själv utan står kvar vid det pris de begärde som de skulle få av mej. Säljarna måste resonera. Jaha! Tänka sej nu ringde mäklaren igen och sa att något hänt med lägenheten, en vatten läcka! Det går ju inte att sälja då. Herregud, kan de inte säga att de inte vill sälja till det priset de begärde utan blivit penningtokiga och vill ha mer! Hur gör folk affärer egentligen? Min tanke är att på detta lite märkliga bostadsområde bor folk som beter sig på detta vis. Detta blev ju andra gången på raken på samma bostadsområde som nåt konstigt hände när jag bjöd det begärda priset. Underbud är det som gäller. Mäklarna säger själva att de inte jobbar med accept priser i Västerås.Alltså jobbar de med skambud som sedan höjs till det begärda. Konstigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0