Nyttiga mellanmålbars!

De blev underbart fantastiskt goda barsen som jag gjorde. Fina set de ut också med smält mörk choklad på. Dessa går ju att ändra ingredienserna på efter tycke och smak, men så här gjorde jag mina.
2 dl fiber havregryn.
1/2 dl flingor
1/2 dl kokosflingor
10 st torkade aprikoser,klippta i pyttebitar.
1 msk rapsolja
1 dl outspädd osötad äppeljuice.
Alltihopa blandas ordentligt i en skål så vätskan blir riktigt inarbetad i grynen.
Jag fördelade massan i en smord form så jag skulle få ut 5 st normalstora bars. Se bild i förra inlägget. In i ugnen på 150 grader typ 20 - 30 min. för att stelna. Inte gräddas så de blir mörka. När de svalnat smälte jag mörk blockchoklad och bredde över. Utmärkt mellanmål. Jag ska göra en mer LCHF lik variant nästa vända!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0