Hur orkar jag...

Röd dag javisst men långt ifrån ledig på något vis! Först jobba mellan 7 och 16,en vanlig dag ur jobbsynpunkt sett. Hemma när jag kommer finns Mimmi, Eddie, Niam och Svea. Efter en stund dyker Pelle upp och sedan Uffe. Då sätter det fart kan jag lova. Massor av elektriska ofärdigheter blir kopplade eller åtgärdade. Krångliga belysningar ovanför garderoberna får sina lampor utbytta. En tvättmaskin byts ut mot en annan. Den som skall sparas körs upp ur källaren av starka grabbar. Golvet åtgärdas på ett ställe och blir helt. Grejer förflyttas med lätthet och strax är källaren tom. Får hjälp imorgon av Jonas och då blir nog den ganska klar. Mimmi och Eddie fotar hundarna i trädgården. Sedan vidtar redigering i Photoshop och Mimmi beställer förstoringar. Även lite nytt och smått blir hemklickat från Kina. Kaffe, jordgubbar och kladdkaka avverkas. Herrejösses hur mycket som helst har hänt på kort tid och det går verkligen framåt i rasande fart. Robban och även Jan-Åke har hört av sig och därifrån kommer också hjälp i veckan eller till helgen! Tack alla snälla vänner! Men nu när de sista farit orkar jag nog inte göra ett handtag till ikväll och det säger jag med gott samvete och en tendens till lite stresshuvudvärk. Verkar inte som bilderna på vovvarna laddas upp ordentligt för tillfället så jag återkommer med dem!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0