Kakelskadad

Det första jag gjorde när jag kom in i köket i lägenheten jag tittade på idag så gick jag rakt fram till det jag trodde var kaklet i köket vid diskbänken. Jag hade fastnat lite för det på bilden hos mäklaren. Insåg snabbt att det inte var kakel utan tapet bakom plexiglas. Bra och dåligt. Tillsvidare kunde man ju i så fall byta tapet enligt tycke och smak därbakom. Billig förändring. Men ännu roligare är att jag kan sätta upp kakel själv utan att få bekymmer med att ta bort det gamla. Nice och kreativt. Man kan ju inte lägga av att kakla helt inte. Det är ju så attans kul och inget särskilt svårt heller. Synd att jag inte har bilder på mosaiken jag gjorde på Frihetsvägen, mitt gamla hus i Västerås. Numera är ju det huset ombyggt och allt det där är på tippen. Men vad det var kul att göra egen mosaik från sönderslagna större kakelplattor! Blir nog mer av det igen kanske!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0