Ljusstakar av kopparrör och kopplingar.

Här är några smakprov på ljusstakar som tillverkas och designas i min närhet. Jag har själv provat att göra en men fått hjälp med att löda ihop den.
 
Tuffa grejer det här, man kan ha dem råa och opolerade eller lite mer putsade och fixade i skarvar och liknande Det handlar ju om vad man gillar för stuk.
 
Den här har plats för massor av värmeljus. Det fiffiga är att ljusen ligger nere i hållaren och lyser upp kopparen inifrån. Dessutom är den designad så att den lyser upp sej själv nerifrån och bildar en underbar varm stämning. Jag lovar att den slår det mesta i ljusstaksväg! Här står den i mitt sovrum mot den svarta tapeten och bara strålar ut värme!
En annan variant som passar bra på middagsbordet. Kanon om man har tå stycken på ett längre bord. Det funkar också bra att ställa dem på typ en bricka eller liknande. Ska visa några exempel sen!
Den här passar bra som adventsljusstake om man så vill!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0