Sugen på betong!

Tack bloggen,skrev detta inlägg igår kväll men glömde publicera det tydligen för nu dök det upp här och då får jag väl lägga ut det nu då!
 
Men nu har jag tråkigt, går bara runt och fixar nåt här och där och längtar efter att gjuta betong. Börjar tro att det kan kännas något instängt utan min kära trädgård och garage ju närmare våren vi kommer. Visst kan man ordna till det och gjuta här eller hos någon med trädgård men jag vill kunna hålla på och experimentera och klura ut saker och stöka till. Det är just det som är grejen att man kan hålla på vartefter utan att vara så noga. En betongverkstad får vara lite rörig medan man tillverkar. Och man behöver kunna vara både ute och inne plus ha tillgång till en hel massa grejer som man får sprida ut. Och än är det inte tillräckligt varmt för att vara i inglasningen här och hålla på. Det blir bara massa spring ut och in där med och inte så mycket gjort. Jag vill greppa nåt på riktigt och inte bara hålla på och fjolla! Har i alla fall varit i källaren och plockat fram en betongblomma som jag tänker ge bort i present snart.
Titta, min första egenhändigt gjutna blomkruka!
En tulpan,senare kom jag på att
ställa skapelsen i en djup tallrik och gjuta fast ett litet fat för att få det hela lite mer rätt!
Så blev det då. På det hela blev det sen lite putsning så betongen såg lite mer ut som jag ville ha den! Mycket roligt projekt att klura ut hur jag skulle få till det här och vad jag skulle använda till stjälkar. Det blev grillspett, fyra för en tia och alldeles lagom böjbara men stabila!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0