Hemtrevligt!

Nu har jag jobbat på bra sen jag landade hemma efter jobbet. Plockat undan alla julgrejer utom några belysningar
som får vara kvar ett tag till eftersom de inte egentligen har någon julanknytning. Stora röda julduken på matrumsbordet är utbytt mot en orange glittrig löpare. Har t o m fått Eddie att hjälpa mej bära ner både julgrejerna och annat i källaren. Eller förresten, det där lät fel ! Eddie är verkligen bra på att hjälpa mej att släpa grejer både upp och ner för dessa trappor som bär till vårt högkvarter på tredje våningen. Imorgon om inte vädret ställer till något tar nog Eddie och jag en sväng till Barkarby för att fynda lite. Alltid får vi ihop någonting att glädjas över när vi åker tillbaka hem. Förhoppningsvis hinner jag till tvättstugan när vi kommer hem också. Ja så är i alla fall planen för min lediga torsdag.
 
Den här grädden eller jag skulle kalla den mer för ett fluff, har jag ätit idag. Tog en vanlig köpt kanelbulle ( jag vet alldeles för mycket kolhydrater, men men) Lade kanelbullen i en glasskål och kraschade den lite. Smockade på Alpro gräddfluff. Verkligen inte lite! Strödde över malen ingefära och så hade jag en riktigt god bakelse med lite julsmak tack vare ingefäran och kanelen. Såklart var det gott kaffe till det hela. Sen dansade jag ut julen och min lilla privata julgransplundring var över!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0