Tvättgnäll och funderingar!

En rättvänd tröja gör ingen sommar... eller nåt! Jag har funderat en längre tid på varför ingen av oss i det här hushållet lyckas vända våra använda plagg till rätsidan innan de hamnar i tvättkorgen! Jag slänger ju in tvätten som den är i maskinen men sen när den skall hängas så måste den ju vändas tycker jag. Å då är jag alltid ensam i tvättstugan och måste vända alla våta plagg själv innan de hängs upp på galgar för att torka. Ja svaret på den undringen kan jag inte ge, det är väl så antar jag att när plaggen ska av på kvällen eller om man byter om av någon annan anledning så ska de bara bort. Man vill väl inte hålla på och tramsa med smutsiga plagg, det kan man göra sen! Idag hittade jag i alla fall en vit T-shirt (som inte va min) på rätsidan. Det var nog mer en lyckträff än en medveten handling av ägaren. Få se om jag skärper mig nu efter att ha skrivit ner denna fundering. Snart ner i tvättis igen och stryka de rättvända plaggen som hänger nytvättade och sköljmedelsdoftande på sina galgar i torkrummet! Och fy nu kom jag på att de ska hängas in på sina platser i garderoberna sen också! Tur jag redan sorterat och parat ihop alla strumpor. De var ju torra snabbt eftersom jag använder torktumlaren till underkläderna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0