Det löser sej sa han som sket i vasken!

Vilken skön känsla! Vattnet rinner som det ska ur mitt avlopp i köket igen. Sedan någon vecka tillbaka har det sakta men säkert beckat igen. Rörmokarlärling sonen kollade läget men hittade inget stopp hos oss så långt han kunde se. Hoppades då på att grannarna under mej skulle ha samma problem någon av dem. Idag på morgonen svor jag och var arg på stoppet som var värre än tidigare nu. Skickade i hinkar med vatten och spolade och dunkade. Gav upp och diskade på toan. Vågade ju inte använda diskmaskinen heller ifall det skulle bli översvämning i köket. Efter en stund när jag höll på att borra upp hyllor på altanen så började de slurpa högt i avloppet .Sedan funkade det! Jippi,vet inte hur det gick till, kanske det var någon längre ner som åtgärdade det hela. Struntar i vilket faktiskt,njuter bara av att diskvattnet rinner ut som en kall öl rinner ner i strupen på en törstig alkis! Nu ska jag fortsätta borra och fixa tills Mimmi kommer och vi drar på utflykt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0